op stap met Richard - Reisverslag uit Jiangzicui, Taiwan van Elly Dijk - WaarBenJij.nu op stap met Richard - Reisverslag uit Jiangzicui, Taiwan van Elly Dijk - WaarBenJij.nu

op stap met Richard

Blijf op de hoogte en volg Elly

03 November 2015 | Taiwan, Jiangzicui

Gisteren hebben Chiang Kai-Shek memorial hall gezien. Het plein vd Vrijheid gezien. Er was een soort welfare markt met allemaal kraampjes waar handmade ecologisch en/of biologische spullen werden verkocht voor goede doelen. Leuk om te zien. Daarna hebben we de Universiteis gezien waar Mei werkt en opnieuw zijn we uit eten geweest. Heerlijk!!
De duisternis viel 'zomaar' in. Echt verbaasd waren we.
Na het eten in een zeer eenvoudig maar goed restaurantje, zijn we met de metro naar het 101 building gegaan. Tot voor kort was dat t hoogste gebouw vd wereld. 449 m hoog. We zijn niet naar boven geweest omdat het niet helder weer was.
Uitgeput vd indrukken en t lawaai en de vele lichtreclames, volle zeer snelle metro's de grote hoeveelheid scooters zijn we gaan slapen.
Vandaag wilden we een rustige dag! Lezen kletsen en indrukken verwerken. Halverwege de middag even de directe omgeving verkennen en wat boodschappen doen.. Maar we kwamen Richard tegen. De gepensioneerde concierge vd flat waar Mei woont. Hij verliet onmiddellijk zijn post omons rond te leiden. We zijnnaar de Ikari coffeeshop geweest met de bedoeling om free wifi te gebruiken. Helaas... alleen voor Taiwanese telefoonnummers volgens de medewerker. Maar ze hadden prima koffie en JAH we konden daar 'drip coffee' kopen!! Wij blij

• 02 November 2015 - 18:43

Hans:

Even over jouw enthousiasme over 'drip coffee'. Er gaat niets boven filterkoffie. Het grootste bezwaar dat ik heb tegen 'door geperste' koffie (Senseo, Nespresso etc.) is het schuim dat op de koffie komt drijven. In de reclame is het schuim een verkoopargument. In werkelijkheid zijn het de eiwitten uit de koffieboon die vrijkomen en niet worden weggefilterd, zoals bij de filterkoffie. Het schuim is vergelijkbaar met de schuimvlokken die je soms bij fabriekslozingen ziet. Kortom het is een 'systeemfout' in het nieuwe koffiezetten, dat ze niet hebben kunnen (of willen) oplossen. Het schuim is afval en (naar mijn mening) smerig. Leve filterkoffie.

• 02 November 2015 - 19:07

Alisa:

Wauw!! Klinkt super! Wat een andere wereld zomaar ineens he? Kan me voorstellen dat je even tijd nodig hebt om alles te verwerken, maar niet te lang hoor! Nog veel meer te zien en te doen :D

Heel veel plezier nog en groetjes daar!

Liefs Lies

Ps. Hans, bedankt voor de verheldering. Misschien leuk als je ook nog wat over de rest van haar reisverhaal zegt? ;)

• 02 November 2015 - 19:37

Elly:

Bedankt dat je meedenkt Hans over t kopieren en plakken. Had ik zelf ook al aan gedacht. Heb alleen nog geen Word oid op mijn tablet of phone. Morgen maar even kijken of ik t kan oplossen. Maar ik denk dat t aan de wifi ligt. We maken gebruik van Mei als hotspot en zitten alle 3 tegelijk op internet. Nu liggen de anderen te slapen en gaat t waarschijnlijk wel goed.
    En de 'drip coffee' is hier "de gemalen bonen voor normale ouderwetse filterkoffie". In de coffeeshop persen ze t waarschijnlijk wel op de moderne manier. Maar wij willen graag ouderwetse filterkoffie. Dus hebben we bonen gekocht en die hebben ze voor ons gemalen.
    En ja Alisa we gaan nog veel meer bekijken!! Komt echt goed! Kan er zelfs miet van slapen

• 03 November 2015 - 18:46

Jeanette En Luca:

Hallo corja en elly

Heb samen met luca jullie reisverslag gelezen.
    Wat een andere wereld en zo te horen een gast vrij en gemoedelijk land.
    Veel vakantieplezier vanaf hier.
    Groetjes aan mei.
    Doei doei