Wakker wordenin Taipei - Reisverslag uit Jiangzicui, Taiwan van Elly Dijk - WaarBenJij.nu Wakker wordenin Taipei - Reisverslag uit Jiangzicui, Taiwan van Elly Dijk - WaarBenJij.nu

Wakker wordenin Taipei

Blijf op de hoogte en volg Elly

01 November 2015 | Taiwan, Jiangzicui

Het verslag van de reis is "zomaar" verdwenen.. Maakt niet uit. Na aankomsr stond Mei op ons tewachten. We waren een half uurtje later aangekomen dan gepland. De reis ging helemaal goed. Na een zit van bijna 12 uur kwamen we in Bangkok aan. Op t vliegveld konden we 1 1/2 uur ons eigen gang gaan. Daarna vlogen we naar Taipei. Bij de doune moesten we even op onze beurt wachten en vervolgens was de koffer er al.
Enthousiaste Mei stond op ons te wachten en hebben we koffie gedronken. Onderweg na de Shuttlebus, de hoge snelheidstrein en een ritje in de metro kwamen we bij het huis van Mei. Een mooie flat in een buitenwijk van Taipei (Banqiao). Ook hier is druk verkeer van auto's en scooters. Na een douche en wat kletsen zijn we met de metro naar t oude centrum van Taipei gegaan. Hebben we rondgelopen in t stadscentrum. De namen in t chinees kan ik niet lezen en zal ze later toevoegen. We hebben heerlijk vegetarisch gegeten in een supergrote Mall waar op meerdere verdiepingen allemaal restaurants waren en foodshops. In het midden was een groot plein waar de jonge mensen bij samenkomst hun weekend vieren. Echtheel mooi! De mensen zijn erg vriendelijk en gastvrij. Heel mooi! Ze staan voor ons op in de bus en metro

  • 01 November 2015 - 15:14

    Netty Van Kalker:

    Hoi Elly en Corja...wat hartstikke mooi dat de reis zo goed is gegaan en wat een mooi ontvangst bij aankomst dat Mei er stond. Wat een indrukken hebben jullie nu al opgedaan en je bent er nog maar net.
    Dat beloofd nog heel wat .
    Wat leuk dat je nu al even een klein verslag gemaakt hebt zodat we een klein beetje een idee hebben wat jullie zoal doen.
    fijne tijd nog groetjes xxx Netty

  • 01 November 2015 - 16:00

    Elly:

    Dit reisverslag is van mijn App eveneens verdwenen. Het gaat nog niet echt zoals ik wil. Wat heerlijk dat ik ook mijn iPad mee heb.

  • 01 November 2015 - 16:00

    Elly:

    Dit reisverslag is van mijn App eveneens verdwenen. Het gaat nog niet echt zoals ik wil. Wat heerlijk dat ik ook mijn iPad mee heb.

  • 01 November 2015 - 18:00

    Hans:

    Hallo Elly, ma was enthousiast dat je zo maar uit Taiwan belde. Ze belde Kiny en mij daarna direct op. Goed dat de reis goed is gegaan. Veel plezier daar met Mei en Corja. Veel fotoś maken, zodat we een goede indruk krijgen van het 'afvallige' China :) .

  • 02 November 2015 - 10:01

    Egbert:

    Hoi Corja en Elly,
    Fijn dat de reis goed verlopen is en leuk om zo op de hoogte te blijven. Taipeh lijkt me een echte metropool waarbij vergeleken Amsterdam maar een provinciestadje is. Ik snap nu wel dat Mei zo gesteld is geraakt op de "'rust"' van Nederland. Vraagje van broer Jan gisteren op de verjaardag van Harmien: of jullie de verjaardag van Chiang Kai-shek, de eerste president van de Chinese Republiek, zaterdag nog hebben gevierd? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Jiangzicui

Elly en Corja in Taiwan

Vakantie

Recente Reisverslagen:

12 November 2015

Start rondreis

07 November 2015

Dumplings en vulkaan

05 November 2015

The money flies us through the fingers

04 November 2015

Zon

03 November 2015

Vrije tijd
Elly

Actief sinds 29 Okt. 2015
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 4899

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 21 November 2015

Elly en Corja in Taiwan

Landen bezocht: